måndag 22 juli 2013

Det var ju inte igår...

...som jag bloggade.

Vi njuter hela familjen av att vara lediga tillsammans och det har blivit en del på stranden och badet. Vädret är det ju inget fel på, om man gillar sol och värme.

Tyvärr är mannen sjukskriven pga diskbråck så semestern anpassas efter honom. Det blir ju inte direkt som vanlig semester men det är ändå skönt att vara lediga från jobb, skola och dagis.

Eftersom mannen just är sjukskriven så får jag ta tag i en hel del som han annars skulle gjort. Tvätta trädäck, olja trädäck, tvätta utemöbler, olja utemöbler, tippen, fixa cykelställ och allt annat som hör till semester/sommartid :)
Enligt sonen, 6år, är jag nu starkast i familjen. Det kan jag le länge åt :)

Virkningen ligger lite på is då tiden går åt till annat. Det händer att det blir en timme framför tvn men inte alls som innan. Virklusten finns absolut där, det är tiden som inte riktigt räcker till.

Nu sitter jag och svalkar mig i de nyoljade möblerna, på det nyoljade trädäcket och njuter av tystnaden, fullmåne och allt!

Kram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar