torsdag 16 maj 2013

Kräksjukan...i maj?!

Jo klart att man kan få maginfluensa närsom men vi har klarat oss hela hösten/vintern från den omtalade kräksjukan. Men väl i maj månad hittar den hit :(
Sonen väckte mig inatt med magsmärtor och sen tog det inte lång tid innan han hängde över toastolen. 
Vårt lilla hjärta som fyller 6 år imorgon och skulle firat 'Förskolans Dag' idag och dansat fågeldansen på scen. Jag lider med honom, önskar att jag kunde ta bort magkrampen och kräket... 

I allt detta försöker jag virka lite, han har somnat bredvid mig i soffan, ingen tv eller radio är på. Dörren till uterummet står öppen så jag hör fåglarna och vår katt som fräser till på objudna gäster i trädgården.
Det är svårt att virka när jag samtidigt håller tummarna för att sonen snabbt blir frisk och vi andra slipper detta. Så vi kan fira hans födelsedag på lördag som planerat. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar