onsdag 6 mars 2013

Handledsvärmare/Torgvantar

Vilken underbar dag idag!
Jag och sonen har varit ute en sväng på lekplatsen, det var 'prova-på-att-leka'-dag så vi vet om han orkar dagis efter nästan en veckas sjukdom.
Han är lite trött nu men febern verkar vi ha besegrat.

Jag tänkte bjuda på mitt mönster på handledsvärmare/torgvantar. Kalla det vad man vill men de är kanon nu när det inte är vinterkallt men ändå inte riktigt vår ännu.

Jag valde ett ullgarn, är inte så känslig av att det kan 'stickas' lite, men det går naturligtvis även att välja ett bomullsgarn.

33 lm (luftmaskor) gör fler lm om ni vill att 'vanten' ska täcka mer av armen, prova vad som passar just Dig.
13 varv fm (fasta maskor), det virkade ska nu täcka handflatan.

Hål för tummen:
6 fm + 7 lm (hoppa över 6 fm)
prova att tummen får plats i hålet

17 varv fm
Virka eller sy ihop.
Jag gjorde även en lite finare kant vid handleden/armen.
Virka längs kanten, 3 lm, hoppa över x antal fm, virka 1 fm, 3 lm, hoppa över igen.
Det blir bäst om man räknar ut så det går jämnt ut i slutet av varvet.

Önskar er en härlig eftermiddag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar