fredag 15 mars 2013

Mormorsrutor för hela slanten

Då var det fredag igen, tusan vad snabbt en vecka går. Fredagen är lätt den bästa dagen på veckan, den följs alltid av två lediga dagar :)

Idag slutade jag tidigare och hämtade kidsen + två bonuskids.
Det blev hel skinkstek i ugn med hasselbackspotatis och pepparsås till middag. Stek tillhör inte den vanligaste middagen hos familjen K men idag körde vi stektermometer och samlade lite extra vuxenpoäng. Självklart så blev maten smaskens!

Mormorsrutor har blivit min grej, det går snabbt, man behöver inte räkna och det går att kombinera i alla dess färger.
Jag har måååånga idéer - kuddfordral, filt, korg, grytlappar och många fler. Tyvärr är det tiden som tryter...
Nu har jag snöat in på svarta kanter och visst blir det en härlig kontrast till färgerna?



Jag har fått ytterligare en beställning :) Sonens söta kompis önskar sig en virkad korg, gärna blå och gul, till sina Skylanders. Klart pågen ska få en korg :)
Så paus på mormorsrutor för att snabbt virka en korg!

Ha en härlig fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar