måndag 4 mars 2013

Oj vad tiden går...

Det var verkligen längesen jag var här inne men det betyder inte att jag inte virkar längre.
Jag har så mycket idéer men så lite tid.
Jobb heltid och aktiviteter på helgen och vissa veckodagar gör att det blir endast en till två timmar 'egentid' på kvällen.
Sen var det ju det här med träning...men det är väl bara att prioritera in i schemat.

Just nu virkar jag på min första filt, babyfilt. Min vän Linda ska ha sitt tredje barn i sommar så filten blir till lill*n. Jag hade börjat på filten långt innan det var bestämt att lill*n skulle ha den så blir det en påg så får han hålla tillgodo med en rosa/lila/turkos filt :)

Filten virkar jag i mormorsrutor med Drops garn Muskat, virknål 3. Jag har valt fyra färger, det vita går runt alla, och gör färgerna i olika ordning. Är själv väldigt nöjd med färgvalet.



Just nu väntar jag på en ny garnleverans, det vita garnet börjar ta slut, så tills dess har jag fått igång en facebook-sida och passar på att uppdatera bloggen.

Vi hinner ju såklart med annat än virkning, jobb och aktiviteter i familjen och nyligen så matade vi ankorna med min bror och söta kusinen. Enligt min Max så var det inga ankor, det var gräsänder. Det har han helt rätt i! Mååånga gräsänder!

Sov gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar